SITE MANAGER/ LOGISTIKKOORDINATOR

SITE MANAGER/LOGISTIKKOORDINATOR/LOGISTIKPLANERARE MED ERFARENHET INOM BYGGBRANSCHEN

SITE MANAGER/ LOGISTIKKOORDINATOR/ LOGISTIKPLANERARE MED ERFARENHET INOM BYGGBRANSCHEN
FM Management är en oberoende rådgivare som specialiserar sig på att ha processen och optimering i fokus genom hela projektet. Vi har extra fokus på byggplatsen, logistiken och arbetsflödet på platsen och fungerar som byggherrens högra hand.
Vi på FM är nytänkande, innovativa och har mer än 15 års erfarenhet av stora projekt inom byggbranschen. Vi är byggherrens rådgivare som finns på plats ute på byggarbetsplatsen, där våra erfarenheter från många stora byggprojekt, tillsammans med vårt logistiksystem kan göra stor skillnad.
OM TJÄNSTEN
Är du civilingenjör, byggnadsingenjör, logistiker eller arkitekt med erfarenhet som börjat se dig om efter nya utmaningar inom byggbranschen och känner att du är trött på det traditionella sättet att arbeta på så kan du ha hittat drömtjänsten hos oss!

Vi söker en person med kunskap och erfarenhet av logistiskt arbete, helst inom byggsektorn och med tidigare erfarenhet från stora byggplatser.
FM Management växer och efterfrågar nu en driven, nyfiken och självgående medarbetare som kan axla rollen som vår nya projektledare i Stockholmsregionen.
ARBETSUPPGIFTER
Som site manager/logistikkoordinator/logistikplanerare kommer du för ditt första projekt att:
• Ansvara för projektets övergripande, gemensamma logistikplanering och hålla logistikplanen uppdaterad.
• Vara delaktig/leda samordningsmöten tillsammans med kollegor och andra underentreprenörer.
• Kontrollera och analysera respektive projekts leveranskalender samt dokumentera avvikelser.
• Säkerställa drift och funktion av områdesgemensamma grindar och grindsystem.
• Säkerställa att ett jämnt trafikflöde bibehålls inom projektområdet.
• Registrera, samt administrera access/tillgång till projektområdet.
• Beställa material/säkerställa att rätt material finns på plats för att arbetet ska kunna utföras.
• Arbeta med uppdateringar av projektets skedesplan.
• Samarbeta med projektets byggsamordnare och arbetsmiljöledare för att säkerställa en bra och säker arbetsplats.
• Arbeta med diverse administrativa uppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som är en nytänkande civilingenjör, byggnadsingenjör, logistiker eller arkitekt med erfarenhet.
Som person är du utåtriktad och har en god analytisk samt problemlösande förmåga. Det är viktigt att du har god förståelse för komplex bygglogistik och förmågan att identifiera samt hantera eventuella flaskhalsar. Vidare är det viktigt att du även besitter administrativ kompetens, kan arbeta i Office-programmen och kan uttrycka dig väl i tal och skrift då det i rollen ingår att upprätta styrande dokument som granskas av många aktörer.
Vardagen inom byggbranschen innebär titt som tätt ändrade förutsättningar vilket ställer krav på hög grad av flexibilitet och förmågan att kunna anpassa sig till nya förutsättningar. Vidare vill vi att du är självgående i bemärkelsen att du kan driva ditt arbete framåt, involvera rätt personer liksom be om hjälp när du kör fast för att projektets framdrift inte ska stanna av.
Om du även har erfarenhet och viss kompetens av att arbeta med ritning-/designprogram som till exempel Revit, CAD eller Revu så är det extra meriterande för denna tjänst. Erfarenhet av arbete med LOU är även meriterande.

Vi sätter stort fokus på hur du är som person eftersom vi jobbar i team och söker någon som har lätt för att samarbeta och är kommunikativ.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholm med omnejd
Omfattning: Heltid
Lön: Fast månadslön

Vid frågor angående tjänsten eller företaget kontakta Ole Stensbjerg: +45 40 29 68 38